Gees – De politie heeft donderdag aan het einde van de middag een drugslab aangetroffen in een woning aan de Goringbos in Gees. Toen agenten de woning binnengingen, ontdekten zij een volledig ingericht laboratorium dat op dat moment nog in werking was.
Bij de politieactie zijn twee verdachten aangehouden. Zij zijn overgebracht naar het politiebureau en worden verhoord. Over hun precieze rol in de zaak doet de politie vooralsnog geen mededelingen.
Na de ontdekking werd de omgeving van de woning ruim afgezet. Agenten van de bewakingseenheid zijn ter plaatse om het pand te beveiligen. Daarbij zijn zichtbaar zwaarbewapende politieagenten ingezet om de veiligheid rondom de locatie te waarborgen tijdens het onderzoek.
Wat voor soort drugs in de woning werden geproduceerd en op welke schaal dit gebeurde, is nog niet bekend. Specialisten onderzoeken het laboratorium en stellen sporen veilig. Het ontmantelen van een drugslab is een specialistische klus, omdat er vaak sprake is van gevaarlijke stoffen en chemicaliën.
De politie verwacht nog geruime tijd bezig te zijn met het onderzoek in en rondom de woning. Of er meer aanhoudingen volgen, is op dit moment niet bekend. De zaak is in onderzoek.
Blijf op de hoogte van het laatste nieuws via ons WhatsApp-kanaal.
Beeld: Persbureau Wolters / Sem Osseforth






